Schuifhordeur

Novatrade levert de solide schuifhordeur op maat. Het systeem behoort tot één van de meest solide oplossingen bij grote deur openingen. Het voordeel van het systeem is dat het weinig bewegende delen heeft waardoor er simpelweg weinig kapot kan gaan. Doordat Novatrade zware aluminium profielen gebruikt, kunnen deuropeningen tot 3000 x 2600mm worden voorzien van één hordeur.

Profielen

In geopende stand staat de schuifdeur voor het “vaste” deel van een schuifpui of pui met stolpdeuren. Het sluiten gaat eenvoudig en licht doordat de gelagerde wieltjes soepel over het rails rijden. Boven rolt de hordeur door een U-profiel welke “op of in de dag” gemonteerd kan worden.

Gaas

Standaard is de Novatrade hordeur voorzien van grijs gaas. Zonder meerprijs kan de hor geleverd worden met zwart gaas. Tegen meerprijs is het zeer sterke petscreen mogelijk. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat petscreen minder goed doorzichtig is.

Afmeting

De schuifhordeur wordt op maat geleverd, en kan worden voorzien van een tussenbar (kalf). De onderrail wordt geleverd in een geanodiseerde uitvoering. U kunt kiezen voor een rail voor “op of in de dag”. De bovenkoof wordt in de kleur van de schuifhordeur geleverd. U dient aan te geven of de koof “op of in de dag”gemonteerd wordt, dit in verband met de voorgeboorde gaten.

Monteren

Voor het bestellen bij Novatrade dient u de breedte maat van het schuifdeel op te geven, dit is de buitenwerkse maat van het frame. Tevens is de lengte van de boven- en onderail belangrijk, het beste is om enkele centimeters overlengte te bestellen. U kunt de rails eenvoudig “in het werk” op maat zagen. De hoogte kunt u aangeven inclusief boven en onderrail. Deze maat moet, zeker bij montage ”in de dag”, nauwkeurig genomen worden. Bij montage is het belangrijk dat de onderrail goed vlak en zo mogelijk waterpas wordt gemonteerd. De bovenkoof moet parallel aan de onderrail op de juiste hoogte gemonteerd worden. Het schuifdeel kan daarna eenvoudig, eerst met de geleide rollen in de bovenkoof naar boven worden geduwd waarna de loopwagentjes op de onderrail worden geplaatst.